donderdag 21 mei 2015

Pitch en vervolg...

Afgelopen maandag hebben we allemaal onze pitch gedaan. Ik had er een redelijk goed gevoel bij. Ik heb duidelijk kunnen maken wat mijn idee voor herontwerp is en waar ik dat vandaan heb. Door middel van de poster heb ik in twee minuten alles kort en bondig kunnen vertellen.

Aan het einde van deze avond hebben we de feedback besproken zodat we voor ons zelf - assessment aan de slag kunnen. Bij mij zijn de volgende punten besproken.

1.Je hebt veel bronnen gebruikt. Je presentatie gaat meteen naar activerend leren. Wel beoogd, niet bereikt. Goed to the point.

2.Concepten worden goed gekoppeld aan elkaar. Je voelt in alles dat je je in LA1 al hebt verdiept in activerend leren. Sterk! Je weet de koppeling te maken naar de praktijk. Dit is wat ik zie en dit is wat de praktijk is (grote discrepentatie). Je herontwerp is gericht op het dichten van dit gat.

3.In je trapmodellen komt dit goed naar voren.

4.Je doelen zijn haalbaar en logisch opvolgbaar (staat in je trapmodellen).

5.Helder, kort en bondig weergegeven. Alles wat belangrijk was stond er in!

6.Veel overleg met collega’s interactie is sterk. Je kijkt naar wat er gebeurt. Je format is overdraagbaar en gebruiksklaar zonder uitleg (kopjes in je prowise).Collega’s zien het als kans bij de zaakvakken. Je hebt het heel algemeen gemaakt, zodat het ook toegepast kan worden bij reken- en taallessen. Goed!

7.Je reflecteert goed jezelf ook dmv de vragen die je stelde. Bruikbaarheid en overzichtelijkheid is goed. Het hoeft niet grappig te zijn.


8.Heel creatief en mooi! Leerkrachten zelf aan de slag zijn en zo worden ze actief. Ze worden mede-eigenaar dus verantwoordelijk.




Er zijn nu nog een aantal dingen die ik moet doen voor la2. Hier even alles op een rijtje
  • Product van herontwerp afmaken
  • Concept map verder maken.
  • Literatuurlijst compleet maken.
  • Blog: belangrijke documenten koppelen. 
  • Zelf assessment schrijven

Voor 1 juni nog genoeg te doen!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten