09-02-2015: Bijeenkomst 2
Voorbereiding: Vertaling van Artikel "van den Akker"
02-02-2015: Bijeenkomst 1
Opdracht concept map - eerste opzet
Opdracht Instructional Design: 4C/ID – Model
Voorbereiding: Vertaling van Artikel "van den Akker"
02-02-2015: Bijeenkomst 1
Opdracht concept map - eerste opzet
Opdracht Instructional Design: 4C/ID – Model
Wat voor soort leerdoelen?
Competentiegericht onderwijs, dus gericht op vergaren van
kennis, vaardigheden en houding. De leerkracht bouwt de ondersteuning van de
leerling langzaam af totdat de leerling zelfstandig de taak uit kan voeren. De taken zijn betekenisvol; er wordt een
probleem voorgelegd waar de leerlingen mee aan de slag gaan en uiteindelijk
vinden ze een oplossing voor het probleem.
Wat zijn de leerprincipes?
Sociaal constructivisme, zie je terug omdat leerlingen samen
de leerstof construeren van eenvoudig naar complex. Ze doorlopen continu een cyclus,
maken gebruik van peer-feedback en kunnen samenwerkend leren. Er wort gewerkt
met authentiek leertaken waarbij de just-in-time informatie belangrijk is.
Wat is de ontwerpmethode?
Eerst oriënteren, voorbereiden, uitvoeren, controleren,
reflecteren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten