Bijeenkomsten



09-02-2015: Bijeenkomst 2

Voorbereiding: Vertaling van Artikel "van den Akker"









02-02-2015: Bijeenkomst 1

Opdracht concept map - eerste opzet




Opdracht Instructional Design: 4C/ID – Model




Wat voor soort leerdoelen?

Competentiegericht onderwijs, dus gericht op vergaren van kennis, vaardigheden en houding. De leerkracht bouwt de ondersteuning van de leerling langzaam af totdat de leerling zelfstandig de taak uit kan voeren.  De taken zijn betekenisvol; er wordt een probleem voorgelegd waar de leerlingen mee aan de slag gaan en uiteindelijk vinden ze een oplossing voor het probleem.

Wat zijn de leerprincipes?

Sociaal constructivisme, zie je terug omdat leerlingen samen de leerstof construeren van eenvoudig naar complex. Ze doorlopen continu een cyclus, maken gebruik van peer-feedback en kunnen samenwerkend leren. Er wort gewerkt met authentiek leertaken waarbij de just-in-time informatie belangrijk is.

Wat is de ontwerpmethode?

Eerst oriënteren, voorbereiden, uitvoeren, controleren, reflecteren.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten