maandag 18 mei 2015

Feedback Brechje

Vandaag heb ik van Brechje feedback gekregen op mijn curriculum analyse en trapmodellen.

Ze beschreef het volgende:

Beste Simone,
 
 
Je schrijft n.a.v. de feedback van een medestudent op de trapmodellen:
Ik ben aan de slag gegaan met de feedback om mijn trapmodel zo goed mogelijk te verbeteren. Zo waren er een aantal doelen per niveau hetzelfde, deze doelen heb ik veranderd zodat het oplopende doelen werden. In het trapmodel van de leerkracht stonden veel activiteiten in plaats van doelen. Dit heb ik ook veranderd zodat het allemaal doelen zijn. Verder heb ik bij mijn verantwoording meer gebruik gemaakt van de curriculum analyse zodat het duidelijk wordt waarom ik deze trapmodellen heb gemaakt. De taxonomie voor het trapmodel voor de leerkracht heb ik ook verantwoord. Ik hoop met deze verbeteringen dat het trapmodel op voldoende niveau is.
 
Je hebt goede aanpassingen gedaan. De trapmodellen zijn prima opbouwend. Ze zijn  goed verantwoord vanuit de situatie van de school en vanuit de theorie. Een paar puntjes ter overdenking:
 
De leerkracht kan een lesoverzicht geven
De leerkracht kan een gestructureerd lesoverzicht geven
 
Is een lesoverzicht niet altijd gestructureerd?
 
De leerkracht kan de leerlingen in de groepjes zelf laten controleren of ze het leerdoel hebben bereikt door middel van een coöperatieve werkvorm
 
Bedoel je hier dat leerlingen kunnen verwoorden hoe het coöperatieve proces heeft bijgedragen?
 
Bij het trapmodel voor de leerlingen:
De leerling voelt zich niet verantwoordelijk voor het resultaat
 
Hoe zie je ‘voelen’ en weet je waar de leerling zit op deze trap?
 
Ik hoop dat je hiermee de puntjes op de i kunt zetten.



Ik ben blij dat ik mijn curriculum analyse goed heb verbeterd. Het is duidelijk te zien dat mijn verbeterpunten een goede bijdrage hebben geleverd aan de analyse. De analyse is nu sterker dan de vorige keer. Verder snap ik de feedback punten van de trapmodellen ook. Ik ga kijken hoe ik dit kan verbeteren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten