Vandaag verder gewerkt aan het trapmodel. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik heb nu een trapmodel voor de leerkrachten gericht op het activerend leren. In dat trapmodel is te lezen wat een leerkracht moet doen bij het geven van zijn les. Hierbij gekeken naar de onderdelen van het activerend leren; activerende directe instructiemodel, coöperatief leren en de 21st century skills.
Het andere trapmodel dat ik tot nu toe heb gemaakt is voor de leerlingen. Dit trapmodel is gericht op het coöperatief leren. Maar ik zou daarbij graag de 21st century skills ook verwerken maar ik heb eerlijk gezegd nog geen idee hoe?!?!
Ik heb gekozen om trapmodel te maken voor de leerkracht en de leerlingen omdat ik in mijn herontwerp hoogst waarschijnlijk een lessenserie ga maken. Ik vind het dan belangrijk dat leerkrachten stapsgewijs weten wat ze moeten doen om deze les activerend te geven. Daarbij is het voor de kinderen wel fijn dat ze weten wat zij moeten tijdens deze activerend les. Er wordt dan van de leerling verwacht dat ze gaan werken door middel van het coöperatief leren en ook gebruik maken van de 21 century skills.
In dit document is duidelijk te zien hoe ver ik ben met mijn trapmodel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten