Het was eigenlijk deze week het plan om het trapmodel verder uit te werken. Dat is helaas niet gelukt. Deze week was het erg druk op het werk. We hadden heel veel activiteiten na schooltijd. Zo zijn wij bezig geweest het voorbereiden van de oudergesprekken, ik had een observatie van een leerling in de klas met na schooltijd een gesprek, ik begeleidde nog een eerste jaars pabo- stagiaire deze week, verder hadden we nog een werkvergadering over het maken van groepsplannen en groepsoverzichten. Deze werkvergadering viel enorm tegen waardoor ik het even gehad had met alles.Mijn idee van een werkvergadering was dat ik de groepsplannen en groepsoverzichten uit kon werken en af kan ronden voor deze periode. Helaas kon dat niet omdat iedereen de hele tijd aan het praten was over alle vervelende dingen rondom deze plannen en overzichten. Gelukkig heb ik even mijn hart kunnen luchten bij de directie waardoor ik deze week nog wel rustig heb kunnen werken. Helaas, te weinig met mijn studie bezig geweest.
Nu moet ik even mijn planning bijstellen. Gelukkig kan ik nu donderdag 2 april en vrijdag 3 april de gehele dag besteden aan mijn studie. Ik ben deze dagen vrij van mijn werk en kan mij dus even focussen op mijn studie. Ik wil dan het trapmodel afmaken en verder kijken naar de andere opdrachten. Ik heb voor mijn trapmodel gelukkig wel informatie kunnen verzamelen. Zo heb ik naar de leerdoelen van Tule / SLO gekeken. Hier moet ik nog wel een keuze uit maken want het zijn er enorm veel. Verder heb ik gekeken wat belangrijk binnen het activerend leren is. Zo wordt gezegd dat coöperatief leren en de 21st century skills voor de leerlingen enorm van belang zijn. Voor de leerkracht is het activerende directe instructie model met daarbij de combinatie van coöperatief leren en de 21st century skills van belang. Ik wilde ook nog kijken wat ik met thematisch leren kan doen. Zo heb ik een proefpakket aangevraagd van IPC. Dit is een bestaande methode gericht op het thematisch zaakvakonderwijs. Ik hoop hier wat meer informatie uit te kunnen halen over de leerdoelen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten